Nedoručování e-mailů kvůli chybnému SPF záznamu

Pokud se Vám u Vámi odeslaných e-mailů vrací zpráva o nedoručení v podobném znění: 

 

This is the mail system at host mail.mailserver.cz.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<>: host mx.server.com[88.89.195.200] said: 550 5.1.0
movyilNndOmQDmovyiL2Jv blocked by SPF. Sender <> rejected.
(in reply to MAIL FROM command)

 

Došlo k odmítnutí e-mailové zprávy z důvodu chybně nastaveného SPF záznamu. SPF (Sender Policy Framework) je DNS záznam, s jehož pomocí můžeme nadefinovat, které SMTP servery jsou pro doménu autorizované pro odesílání e-mailů.

 

Standardně je u námi registrovaných domén SPF záznam "v=spf1 +a +mx +a:nazevdomeny.cz ~all", který u domény nastaví jako autorizovaný server pro odesílání pošty servery ic.cz.

 

Pokud však ve Vašem poštovním klientu využíváte jiný server, například server Vašeho poskytovatele internetového připojení, je třeba tento SPF záznam upravit - přidat do záznamu server pro odesílání pošty, který využíváte, či SPF záznam zcela odstranit a ochranu SPF tak nevyužívat. 

 

Doporučujeme provést úpravu SPF záznamu.

Nejprve se prosím přihlaste do administrace Vašeho webhostingu.

 

 

Na další stránce zvolte možnost "DNS Settings"

 

 

Následně vyberte záznam, který si přejete editovat.

 

 

Na další stránce pak upravte záznam dle potřeby. Například pro přidání SMTP serveru "mail.odesilaci-server.cz" upravte původní záznam "v=spf1 +a +mx +a:nazevdomeny.cz ~all" takto "v=spf1 +a +mx +a:nazevdomeny.cz +mail.odesilaci-server.cz ~all". Následně již postačí úpravu pouze uložit s pomocí tlačítka "OK."

 

Případně neváhejte kontaktovat naši technickou podporu, která Vám s nastavením ráda pomůže.

* Změna DNS záznamů se projeví do 4 hodin od jejího provedení. 

  • 0 Uživatelům pomohlo
Byla tato odpověď nápomocná?

Související články

Jaká je adresa emailové schránky, využívám-li subdoménu?

Vaše emailová adresa je provozována v rámci konkrétní subdomény. V případě že využíváte...

Nastavení e-mailového klienta pro příjem pošty

Pro nastavení emailového klienta potřebujete znát server, celou e-mailovou adresu a heslo k...

Kde naleznu webové rozhraní pro e-mail?

Do Vaší e-mailové schránky je možné se přihlásit i z webového rozhraní (webmail).  Adresu...

Nastavení e-mailového klienta Pošta - Windows

Pro přidání již vytvořeného e-mailového účtu do e-mailového klienta Pošta zvolte možnost "Účty" a...

Nastavení e-mailového klienta Mozzila Thunderbird

Pro přidání již vytvořeného e-mailového účtu do e-mailového klienta Mozzila Thunderbird zvolte...